سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه این کمیسیون و موافقت دولت، یارانه کلیه خانوارهایی که درآمد ماهیانه‌ آنها بیشتر از 2.5 میلیون تومان باشد، پرداخت نمی‌شود.

یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از 2.5 میلیون تومان حذف می‌شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز در نشست خبری، به ارائه توضحیاتی در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد تعیین تکلیف درآمدها و هزینه‌های اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 94 پرداخت.

وی افزود: طبق مصوبه این کمیسیون و موافقت دولت، یارانه کلیه خانوارهایی که درآمد ماهیانه‌ آنها بیشتر از 2.5 میلیون تومان باشد، پرداخت نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به موضوع احکام درآْمدی هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 تصریح کرد: درآمد اجرای فاصله از هدفمندی یارانه‌ها 48 هزار میلیارد تومان تعیین شد.
 
مفتح با اشاره به بخش هزینه‌ها در موضوع هدفمندی یارانه‌ها متذکر شد، 5 هزار میلیارد تومان موضوع ماده 8 قانون که کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی اشاره داشت، تخصیص داده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: یک درصد از درآمد 48 هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها که به عبارتی 4.8 میلیارد تومان تعیین می‌شود به بخش درمان در جهت هزینه تخصیص پیدا کرد.

وی با اشاره به 37 هزار میلیارد تومان باقیمانده در جهت پرداخت نقدی و غیر نقدی هدفمندی یارانه ها بیان داشت: در جلسه روز گذشته پرداخت یارانه نقدی به افراد طبق نظر و دیدگاه مجلس و دولت به شرح زیر تعریف شد:

1- کلیه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند.

2- عشایر و خانوارهای ساکن در روستاها یارانه دریافت می‌کنند.

3- کلیه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی مشروط بر اینکه مستمریشان کمتر از 2.5 میلیون تومان باشد یارانه دریافت می‌کنند.

4- کلیه خانوارهایی که برای سازمان هدفمندی احراز شود درآمد ماهیانه‌ آنها کمتر از 2.5میلیون تومان تومان است یارانه دریافت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ادامه بیان داشت: همچنین در این راستا مقرر شده است که صرفه جویی حاصل از حذف خانوارهای پردرآمد در هر استان به بنگاه‌های تولیدی همان استان و ایجاد اشتغال مولد در همان استان تخصیص پیدا کند.

مفتح در ادامه داد: همچنین 1.2 میلیارد هم برای یارانه تسهیلات مسکن تخصیص پیدا کرد که این امر جهت تسهیلات مسکن روستایی، مسکن مهر، سکونتگاه‌های حاشیه شهر و سازماندهی مسکن فرسوده هزینه خواهد شد.

در ادامه این نشست سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: در جلسه روز گذشته وزارت ارتباطات مکلف شد تا با مشارکت و سرمایه گزاری در پروژه‌های فیبر نوری و پروژه‌های بین‌المللی در این حوزه سهم مناسب از بازار پهنای منطقه را کسب کند.

مفتح ادامه داد: همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد تا مبلغ 120 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و جاری دستگاه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و تایید وزیر ارتباطات به صورت وجوه اداره شده در جهت تحقق اهداف زیر هزینه شود:

-    ارتقای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ((ICT
-    ارتقای سطح فناوری
-    ارتقای کیفیت تولیدات بخش ارتباطات
-    ارتقای تولید و برنامه‌های نرم افزاری
-    ایجاد زمینه صدور خدمات فنی در حوزه (ICT)

مفتح در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در نشست روز گذشته مقرر شد تا حداقل 8 درصد از اعتبارات استانی هر استان به پروژه‌های بهسازی روستایی تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کمیسیون ، یارانه ، مفتح ، تلفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
ای کاش یارانه به مرفه ها پرداخت نشود و در عوض یارانه دیگران هر سال با افزایش درصد تورم همراه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۰:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
سلام کار بسیار خوبی انجام میدهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
سلام حذف یارانه بگیرهای کارمندان دولت کاری اشتباه است ، زیرا افراد زیادی با در آمدهای بسیار بالا تر در این جامعه وجود دارند که درآمدشان در هیج جا ثبت نشده وکماکان یارانه بگیر خواهند بود لذا در حق آن کارمندی که شبانه روزی در خدمت مملکت بوده و حقوقش مشخص میباشد ظلم خواهد شد .
آخرین اخبار